Nela Mała Reporterka – z czego wynika jej popularność?

Read Time:1 Minute, 31 Second

Nela Mała Reporterka to zdecydowanie idolka wielu dzieci w Polsce, które są zafascynowane jej przygodami na łonie przyrody. Rosnąca popularność Neli od lat to fenomen, który warto opisać. Tylko w ostatnich latach liczba jej fanów na Facebooku wzrosła o kilkaset procent. Z czego wynika ten skok?

W czasie pandemii i restrykcji związanych z wychodzeniem z domu, Polacy chętniej niż dotychczas korzystają z Internetu. Platformy internetowe do oglądania seriali, filmów i programów, cieszą się przyrostem widzów na poziomie kilku milionów. Jak to wygląda w social mediach?

Nela Mała Reporterka rozpoczęła dwutygodniowy cykl codziennych spotkań autorskich dla dzieci już 17 marca. Na swoim Facebooku opowiada dzieciom o swoich książkach, przygodach, prowadzi lekcje rysunku egzotycznych zwierząt i lepienia z plasteliny.

Wyniki oglądalności

Internetowe spotkania z Nelą cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród dzieci i rodziców. Na dzień 26 marca wyniki kształtują się następująco: prawie 300 tysięcy osób obejrzało materiały Neli, zaś zasięgi na jej fanpage wzrosły o 126%. Mała Reporterka może pochwalić się również wysokim stopniem zaangażowania odbiorców, aktywność dotycząca postów zwiększyła się o 455%, a tempo nowych polubień wzrosło o 253%.„Nelę zdecydowanie wyróżnia ciekawy kontent. Ona sama jest jeszcze dzieckiem, więc najlepiej wie, co jest interesujące dla jej rówieśników i młodszego pokolenia. Dużym plusem jest jej spontaniczność, Nela nie działa według żadnych schematów, a dzieci to widzą i uwielbiają” – wyjaśnia Agnieszka Sanecka z Willson Media, licencjodawcy tytułu Nela Mała Reporterka. Wirtualne spotkania z nastoletnią podróżniczką od kwietnia będą kontynuowane w nowej odsłonie, Nela wzbogaci je o kolejne tematy plastyczne, cały czas pozostając w sferze poznawania świata, zwierząt i edukacji.

Według badań z 2019 roku, około 80% Polaków korzysta z Internetu. Spotkania online z piosenkarzami, aktorami oraz pisarzami zyskały ogromną popularność. Coraz więcej rozpoznawalnych osób decyduje się na organizowanie nieoficjalnych spotkań online ze swoimi fanami we własnym domu. Najpopularniejszymi do tego narzędziami są social media.